Sunday, May 13, 2007

Operasi

Lama juga aku jadi beruang kutub rupenye. Tiga minggu berturut aku kehilangan Sabtu dan Ahad bahana kursus, asessment dan bengkel.
.
Esok adik aku numbur empat akan operasi (menjalani pembedahan cakap orang Melayu). Dah dua minggu dia menunggang kerusi roda. Setelah dirujuk ke pakar ortopedik, rupanya tulang rawannya telah damage (takkan musnah kot...tak jumpe perkataan yang lebih sesuai). Dua lubang akan ditebuk di kakinya utk tujuan tersebut. Akupun tah paham sangat lagi sebab baru je arini aku sampai dari Melaka menganjurkan kursus, belum sempat lagi menjengah ke wad. Kalau kalian rajin, datangla lawat adik aku kat Wad 7E Hospi Serdang. Dekat je kan..
.
Hmm abang manela yang tak risau. Aku nampak je tenang dan macho menghadapi semua nih tapi dalam hati, risau manjang. Niat aku nak menonton Sipdey dan Sumo esokpun terpakse tunda. Takpela, nengok wayang tu hal kecik jer. Lusa tulat pun bule pi. Jengok orang dioperasi bukan hari-hari kan...entah2 sekali dua je seumur hidup.
.
Doakan adik aku selamat dan boleh kembali berjalan seperti biasa. Tahun nih dia akan menghadapi SPM. Kalu dapat jalan macam biasa, nanti dapat 12A buleh sambung blajo kat Ukraine ke, Tokyo ke. Nih sat lagi aku nak pi wad jap. Kunjungan malam. Okeh geng, jumpa di Hospi ye. Wassalam

13 comments:

orochi said...

nanti aku pi melawat..

zwitterion said...

moga semuanya selamat..insyaAllah

Ayaq masak said...

Semoga semua selamat!!

k o r o m y s t said...

Harap pembedahan berjalan lancar.
Sambil-sambil tu bagi dia tengok anime Black Jack... xD

orang biasa said...

operasi dah sukses. adik aku masih di wad. tapi, selepas analisis masa operasi, Doktor bagitau dalam masa terdekat nih adik aku perlu menjalani operasi kedua sebab ada urat yg putus dan ape ape lagi ntah. Kos untuk operasi kedua dianggar rm8000. huhu. Dua kali ganda kos merepair kereta aku aritu. orochi, ko wajib sumbangkan rm2000. yg lain2, bule bagi derma kilat ye...sumbangan ikhlas tau, tapi minimum rm50 ;b

tiap hari aku jaga dia kad wad (bergilir dengan Mak, Ayah n Adik2 aku yg lain). tapi orang dok wad nih memang selalu kebosanan. Hari2 ade jer demand dia..majalahla, air jus buah la, pizza la...hoho. Turutkan jer..

achik said...

uish panjang gak jahitan tu.. semoga adik ko cepat sembuh..

orochi said...

oit.. oit.. apsal lak aku kena meyumbang ni?

Orang Biasa said...

orochi : bile nak mampir?

zwit : ya ya selamat..

ayaq : hang slamat ka?

koromyst : adik aku sume layan totoro hahaha

acik : gambo itu adalah diciplak dari sumber internet, harap maklum. gambo sebenar takde lagi sebab baluta belum bukak

orochi : jgn kudukut weh. nantik jadi Hj Bakhil

Cik Kema said...

moga adik cepat sembuh dan boleh berjalan :)

k o r o m y s t said...

Urat putus... >_<

Oooohhh... lebih horror dari citer hantu~... >,<

arianna adrizal said...

ngeri tgk. semoga adik hang cepat sembuh...

orang biasa said...

cik kema : dan kuar wad tapi takle jalan dlm masa sebulan

koromyst : hoho ngeri gile. Adik aku slalu cakap dia tak dapat rasa kaki dia. nampak tapi bagaikan tiada..ngeri tak?

anne : hye! lama tak bertandang?

shahril aley said...

wah kesian adik ko tu...bahana sebelum menduduki SPM..
semoga tulang itu akan pulih & dia akan aktif kembali....