Tuesday, February 20, 2007

Osteoperosis = Ostrich

Aku dah dua bulan dok tempat baru.. Yg bestnye 15 min dari umah famili dan 10 min ke tempat keje. Tapi gatei nak dok umah bujang. Bukan umah sangat pon, tapi asrama jenis apartment budak2 Medic. Kalu dok umah famili pon tak salah sebenarnye.
.
Kat umah aku skang tinggal Mak, Ayah, adik ketiga (dah keje tapi dok umah), adik ketujuh (darjat 3) dan adik kelapan a.k.a bongsu (belum berdarjat). Cian gak Mak aku. Siang hari Ayah dan adik ketiga keje. Adik ketujuh ke sekolah. Yang tinggal Mak dan adik bongsu ampat tahun. Kalau dulu umah kami sentiasa meriah. Tapi sekarang, jarang2 dapat berkumpul semua.
.
Berikut adalah carta organisasi adik beradik aku :
.
Sultan : Akula...biasanya seminggu sekali balik
Bendahara : Dok kampung umah makcik, bisnes sendiri...lebih kurang 2 bulan sekali balik.
Laksamana : yang dok umah tapi keje tu.
Temenggung : dok Matrix UIA PJ. 2 minggu sekali balik
Penghulu Bendahari : dok asrama peringkat 5. balik sebulan sekali
Penasihat : dok asrama peringkat 3. sebulan sekali gak
Ahli nujum : darjat 3. hari2 balik.
Pembesar Empat : nak balik ke mane lagi. Memang dok umah.
.
Kadang2 aku balik makan tengahari dari tempat keje, baru terasanya sunyinya rumah aku sekarang. Yela, Mak dengan adik je ade. Umah 6 bilek ape tak terasanya sunyinya kalu berdua je. Tapi tu kalu bile si Pembesar Empat tu tidoq la. Kalu tak, walau ada dia sorang, memang haru biru...
.
Tapi kalau dapat kumpul semua, memang best! Misalnya semalam. Raya Haji yang lepas adalah yg terakhir dapat kumpul ramai2 sebelum semalam. Takde apape program spesel. Kebetulan cuti panjang. Adik kedua aku pulak kebetulan tak meniaga akibat kecederaan kaki jatuh masa mengelak patukan ular kat kampung. Jadi dia balik umah.
.
Kesimpulannya, sebab tu la aku rasa tak feel keje arini. Aku nak balik umah!!! Hwaaaaaa....!!! =.(

9 comments:

zwitterion said...

aku seminggu sekali je balik rumah..huhu.Kat rumah ada mak ayah jer.Mujur si Fakhrul Aslam rajin mai lepak kat umah aku..haha.tp kena beghebut channel tv

Orochi said...

hahaha... sian ko.. rumah aku jauh.. jadi aku menumpang kat rumah ko je la..

13may said...

amboi! jadik sultan:D

achik said...

rumah aku ada mak, aku ngan adik je... rumahku meriah bila cuti sekolah selalunya...

Sunan_Jati said...

wah sultan... sultanah xder lagika? bila nk ader?heheheh!

orang biasa said...

zwit : sonang je. beli tv laie sejibik.

orochi : buleh...pasni satu malam rm15

13may : busan dah jadi orang biasa

achik : haaa lebih kurangla kita. bile sekolah cuti bar meriah

sunan : sultanah, insyaAllah. Gundik2, masyaAllah...

Cik Kema said...

one big happy family! ;)

shahril aley said...

Ala klu ko kesian dgn mak & adik kecik ko yg kesunyian pergilah duduk dgn dorg buat ape ko nak duduk kat asrama budak medik tu. lgpun ko tak rugi ape2 pun dok rumah. lgpun ko dapat makan sedap2 mak ko masak adela. baju pakai ko pun tak payah susah nak basuh etc.....

Orang Biasa said...

cik kemA : moga famili anda juga...

shahril : tu ar, tengokla nanti lagi 3 4 bulan cane? masih berkira2..