Friday, October 13, 2006

Dia Telah Pergi..

Seminggu aku meninggalkannya, selama-lamanya dia meninggalkanku. Semalam petang ayahku telefon, dia dah nazak sejak pagi. Sedangkan malam sebelumnya ayah bilang dia tidur bersama-sama ayah, sihat seperti biasa. Selepas subuh dia keluar sebentar. Apabila balik semula ke rumah dia sudah mula meragam, berguling-guling, dan berbuih mulutnya. Sampai ke petang keadaannya begitu...menahan sakit yang amat. Diberi minum air kelapa pun tidak berkurang. Malam tadi..belum sempat dibawa ke klinik, akhirnya dia pejam dan kaku...
.
Adikku yg kecil menangis. Ayah 2 kali menelefonku, dia sangat marah sebenarnya kerana tahu Teleng telah diracun...sama seperti ibunya..seperti 3 orang yang lain sebelumnya..
.
Aku berdoa panjang dan bersolat hajat selepas terawih..moga2 dia sembuh semula..Sedangkan pada masa itu, Teleng sebenarnya telahpun mati...Aku sangat sedih...dan pasti Abu dan Budi lebih merasai kesedihan ini..
.
.

Teleng...Tuhan lebih menyayangi..
Kami akan selalu mengingatimu.

19 comments:

13may said...

alahai..kesiannya....dah suratannya begitu....jgn sedih, okieh:)

ps: org tua2 ckp, jgn tangkap gambar kucing...nanti kucing tu cepat mati...ntah la...depa la kata...bukan aku kata tau!

MaNiQ KaYaNgaN said...

ciannya..!! aku sensitif pasal nih.. aku penah nangis biler udang aku bela mati.. dan yg terakhir hamster aku pon mati.. sampai sekarang aku tak tau nak bela apa.. sebab aku tak bley tgk benda2 mcm nih..

blackpurple said...

Takziah untuk kau..... Benarlah Tuhan lebih menyayanginya....

laddyberd said...

naper ngan teleng? jangan2 termakan racun ker aper? kesiannya.. takziah yer..

zwitterion said...

bersabarlah, kami semua baru saja mengenal Teleng, akhirnya telah meninggalkan kita semua..maut datang bila2 masa je..

arianna adrizal said...

kena racun juga?? ya Allah, kenapalah manusia kejam sgt.

bersabarlah. kita semua pernah kehilangan.

Orochi said...

sama la kita.. kocen mati di bulan pose ni...

Orang Biasa said...

13may : tula, org tua suka cakap bukan2..kan dah jadik betoi..

maniq : bela udang? mati digoreng ke?

BP : Tuhan juga menyayangi kita semua

laddybird : racun tu dicampur dgn ikan/ayam yg diberi makan padanya

zwit : huhuhu..masih sedih lagi. nak balik umah pun sedih. tak sanggup nak tgk Abu ngan Budi, takut2 kalu nanti merekapun diracun gak nanti. harap2 tak..

arianna : manusia tertentu yg kijam. kita sinih sume baik2 je..kan..kan..

orochi : jom ar kita bela kuda plak..

razlizahazleen said...

Takziah..montel giler teleng ni..takpela..aper nak wat..bumi kan bulat..

Ayaq masak said...

Waaaaaaaaaaaa.

Tapi mcm 13may cakap, a'ah jgn tgkp gambo kucing. Aku dulu pun dua tiga kali tangkap gambo kuceng,.sekoq tu mati kena langgaq, sekoq lari tak balik2 dah, sekoq tu kena ambek dgn orang kekunun tu kucing depa..huh blah rahh penipuuuuuuu.

Tapi ajal maut di tangan Tuhan...sekian terima kaseh.

Orang Biasa said...

leen : dlm gambo comel, tapi kalu nak tgk lagi real meh gali kuboq dia..hehe.

ayaq : uishh..karut tu..awat tangkap gamba menatang lain tak mati pulak?

achik said...

sian teleng... tak sempat tinggalkan zuriat...

Titicaca said...

sian teleng...agaknya racun tikus kut dia termakan..

Sunan_Jati said...

Innalillah.. sabo yer org besa...hehehehe!

arianna adrizal said...

hmmm.. bole caye ke.. *buat muka musykil*

Orang Biasa said...

achik, titicaca & sunan : sian aku kehilangan insan tercinta. aku dah ok skang, nak wat cane pun..

arianna : 90% percaya.. :)

Sleepless in Gelugoq said...

alahhh syomell nye dierrr

Angel Eyes said...

be patience ok?

edyan7 said...

kejamnya manusia sblh umah tu... sok2 Tuhan tanya...menggelabah nak menjawab!

Sian teleng..