Monday, October 02, 2006

Koceng Oh Koceng...


Kemaskini 6 Okt:
Maaf sangat2. Gambar kucingku belum sempat dibubuh. Isnin pasti ada ok?


Assalamualaikum...

Kucing Parsiku tinggal 3 orang. 2 orang adiknya dicuri ketika larut malam 4 bulan selepas lahir. Ibunya pula mati bulan lepas diracuni jiran yang anti-kucing (kucingku yang keempat yang mati diracun).

3 orang yang tinggal bernama Teleng, Budi dan Abu. Teleng yang paling sehat dan gedik. Kemontelannya amat terserlah. Dia sangatlah kuat makan..

Budi biasa-biasa sahaja. Pon montel juga tapi tak terlawan si Teleng. Kelebihannya, Budi amat manja.

Abu yang paling kelabu (semua anak beranak termasuk arwah ibunya warna kelabu). Dulu masa bayi dialah yang paling digerami. Tapi kini Abu berubah. Selepas turut termakan racun yang sama, Abu jadi lemah..pendiam..pasif..dan kurang makan. Selepas diberi minum air kelapa, barulah Abu pulih.. Fizikalnya telah sihat. Tapi yang paling merunsingkan kami sekeluarga, Abu mula bertabiat pelik. Abu tak suka makan ikan! (Friskies, Whiskas dan yang sewaktu dengannya memang 3 orang ni tak mahu jamah, waima makanan kucing yang berharga RM58 sepaket..). Kalau diberi seekor, dia akan mencicip sedikit sahaja. Tak kiralah apa jenis ikanpun atau bagaimana ia dimasak.

Makanan kegemaran Abu? Daging mentah dan jagung! Hwuuaaa!! Kalau ada durian pon dia akan jadi pelahap.. Abu akan makan sampai mabok. Abu ku sayang..!!
.
(gambar kucingku yang 3 orang akan kuletak kemudian..kalau ada permintaan)

13 comments:

Ayaq masak said...

KUCEEEEEEEEEEEEEN!!! GAMBAU GAMBAU GAMBAU HUH UH HUH!

Ape kehey kucen idak makan ikan ney heish.

arianna adrizal said...

serupa pulak nama kucing di rumah tu ha. tunjuk sikit gambar kucing yang dipanggil teleng tu!

Sleepless in Gelugoq said...

nak gambau koceng dan nak kucing 1 boleyyyy (miawwww dgn manjenye), janji tak racun punye.

13may said...

kucing aku nama Tabu tapi dah mati sebab kena racun gak...dan aku tau sapa yang buat...

start dari tuh, aku dah tak bela kucing...aku cuma bela misai kucing:)

shahril aley said...

adik beradik aku nak bela kucing tapi parent tak bagi pasal takut rumah jadi kotor. mase dok umah makcik banyak gile kucing sampai tak tahan nak layan pe'eel. skrg baru sedar tak pandai jaga tak payah bermimpi nak bela

Titicaca said...

waa..kucing ko species homosapien rupanya...kira cam mutant laa..boleh masuk geng X-Cat laa..
meh sini gambau kucingnya supaya aku kenal and tak 'ter' racun..hehee

Orochi said...

aku tamau gambar kucen.. aku nak kucen ko tu.. hahaha...

zwitterion said...

la kesiannya kena racun..Abu telah mengalami mutasi kot..kesian dia.
nak tgk gambar kuceng!

Orang Biasa said...

ayaq : uih! sabaq Ayaq.. teman buleh nampok asap kuar dari telinga mung.. fuushh!!

arianna : nak tengok gak Teleng yang lagi sorang tu..

sleepless : miaww auuu aauu! (maknenye buleh)

13May : Apa kata lepas ni ko bela anjing plak..wakakaka!

shahril : ko bele ar sorang dulu. jaga elok2, ajar memberut di tempat sepatutnya dan jgn lupa mandikan. Dulu kat umah lama, kitorang bela 28 orang kucing.

titicaca : felis domesticus la.. gambo aku bubuh lagi 2 3 ari ye. Nak kene balik umah dulu amik gambo.

orochi : mana bule.. tapi kalu tukar ngan jam swatch ko aku nak la

zwit : huhu..aku pon rasa Abu telah bermutasi. mungkin tak lama lagi jantinanya pon akan turut berubah (ambil maklum bahawa Abu adalah kucing perempuan)

shahril aley said...

oit ko ni bela orang ke @ bela kucing.klu kucing mana ade panggilan kucing orang tp ekor la.banyak seh 28 ekor larat ke korang bela.mesti rumah besar gile sampai angka 28.

Sunan_Jati said...

aku besa gak bela anak kucing masa aku kecikla tapi mati x sempat nk besar dah mati kena langgar... sampai ati org tuh!

13may said...

Sunan:
manusia kejam yang langgaq anak kucing hang adalah aku!!...hahahaha....

Orang Biasa said...

shahril : umah koceng ramai2 tu lagi besau dari umah aku. hehe

13may & sunan : weh..kamu urang punye bengang, dari blog ayaq masak lanjut sampai ke blog aku! Udah-udahle tu..hehehe

(warrgh tensen! Awat takle masukkan artikel baru nih? Nasib orochi pon mengalami masalah yang serupa))