Tuesday, October 31, 2006

Bilut yang Seronok


Semenjak sebelum cuti lagi aku begitu teruja ingin menonton Bilut. Aku tertarik dengan penceritaan yang berkisar tentang peneroka awal Felda di awal 60-an dulu. Filem ini dibuat sempena menyambut ulangtahun penubuhan Felda yang ke-50 tahun ini. Biasanya filem2 sekarang yang mengisahkan zaman sebelum dan awal pasca kemerdekaan kita lebih gemar membawa tema peperangan. Jadi, apa yang cuba diketengahkan menerusi Bilut bagi aku lari daripada kebiasaan dan semestinya mampu memberi banyak input. Aku sangat jarang menonton filem Melayu. Namun Bilut berada dalam senarai 'mesti tonton' untuk tahun ini. Tak kisahla siapa pelakon, pengarah mahupun penerbitnya, filem Bilut takkan kuketinggalan. Jom nonton sama!

Senarai filem terbaik bagi aku tahun ini:

1. da Vinci Code
2. Superman Returns
3. Val helsing ngengenge... V for Vendetta la.. silap ar.. terima kaseh Anne.
4. X-Men The Last Stand

17 comments:

Ayaq masak said...

Dah lama tak tengok wayang nieh...tadak nafsu nak tengok wayang hehehe.

Orochi said...

da Vinci dah tengok..
superman return dua kali tengok (keh keh keh)..
val helsing dah tengok..
x-men pun dua kali tengok..
bilut? tamau la..
aku nak tengok the prestige..

13may said...

aku suka tengok nujum pak belalang:D

ps: ayaqmasak...jom tengok wayang...hehehehe...sesi meng'ayat' telah bermula....

zwitterion said...

ko tgk dulu, nanti review kat sini..hehe
aku yang malas tgk wayang

Orang Biasa said...

ayaq: abih apa yg hang bernafsu? :p

orochi : cerita 'yang itu' mesti ko belum tengok kan? haha

13may : bagi pihak ayaq, 'kalu hang belanja Gold Class Ticket, bebila pun bule..ngengenge'

zwit : aku pon malas tengok wayang gak, seminggu sekali dua je..

Angel Eyes said...

jom kita ramai ramai tgk wayang!

Sunan_Jati said...

hehehe,,... aku lapola.. tggu 13meila nie... hampeh kena dera plak...

13may said...

hehehe,,... aku lapola.. tggu sunanjati la nie... hampeh kena dera plak...

blackpurple said...

Lama tak tengok wayang kat panggung. Kalau baca kat komentar ramai kata Bilut bagus ditonton. Nanti la kalau sempat...tak pun tunggu dia keluar dlm btk VCD..(halal punya la...bukan pirate hehehe...)

Orang Biasa said...

angel : wayang kulit jom!

sunan & 13May : awat cerita pasai makan ni. ampa dua bila nak posa anam?

BP : hang pun bersemangat kebangsaan gak no..baguihla camtu. nanti kisa sama2 review..

Ayaq masak said...

Hehehe Gold Class Ticket! :D Kalau dapat Premier Class pun buleh jugak. Eh, ada ka Premier Class. Hoho pepandai jek.,

arianna adrizal said...

o, blum tgk lagi ke??

ha, sila.. sila.

err..val helsing bukan tawon lepas ke keluar panggung???

Orang Biasa said...

ayaq : ade premier class..aku penah pi tgk 2x ngan orochi. pueh ati gak..namblas inggit je

anne : wah! sori banget! bukan val helsing tapi v for Vendetta! ngengenge..wat malu je, kate film fevret tapi nama pon syillap..aiseh beruk makyeh..

arianna adrizal said...

muahahaha!! sy ingt lg sbb tu antara citer memula yg sy tgk sorg2 kat panggung. time tu tak tau pulak citer tu ada unsur2 seram. tipah tertipu.. huhu~. cite tu menarik cuma takut sket ar.. ;p

MaNiQ KaYaNgaN said...

aiiseyyy.. aku tak nengok lagi.. takde masa lansung..!! biler ntah free.. tapi aku tingin nak nengok filem cinta.. hehe.. leh aku jiwang ngan pop corn.. huhuhu

ad3ck said...

Susah bg orang yg berkerjaya nak luangkan mase nengok filem..aku klu bley nak tgk sumer citer, tapi..bley blah la bley ar..haha~!

Orang Biasa said...

anne : pasni kalu terasa nak tengok sorang laie, jgn lupe ajak Teman ye..hehe

maniq : pon sama, nak pi ajak tau

ad3ck : akupon keje gak..haha