Sunday, November 19, 2006

Happy Note Death Feet

Kemaskini 24 Nov:
.
Waahhh!! Minta maaf semua..sepanjang minggu ni aku tak berkesempatan mengirim entri baru, mahupun menjengok ke blog kalian. Cant Win Hands (tak menang tangan!). Tugasan hujung tahun menggila, mesyuarat hampir setiap hari, ditambah dengan tgjawab sebagai petugas MAHA untuk UPM...huhuhu. Tak nonton filim la aku minggu nih.. InsyaAllah petang ni aku kirim entri baru..Wslm
.

Sonopsis : Death Note merupakan karya adaptasi daripada anime dan manga bertajuk sama yg amat popular di Jepon. Untuk maklumat lanjut, cari kat Google Search..ekekeke!!

Sangat teruja dapat menonton filem nih. AKu pi ngan orochi. Amat direkomenkan kepada semua yang meminati siri misteri dan teka-teki. Death Note kurang cenderung kepada genre seram. Ape yang menarik bukanlah cara pembunuhannya, keseraman makhluk bernama Kira mahupun percintaan yang tragis..tapi jalan cerita yang kemas dan di luar jangka.

Cuma bagi yang pernah membaca manga atau menonton animenya mungkin akan kurang terasa dengan kejutan2 di sepanjang cerita ini. Korang mesti puasatinyerlah!! Baru aku tau kenapa orang gila sangat dengan Death Note nih. Nantik aku mau beli gak sebijik Death Note.. Siapla korang, jangan nak carik pasai ngan aku..hahaha. ampat per lima bintang!!!


Sinopsis : Happy Feet, cerita pasai penguin..maklumat lanjut, sila layari Google Search jugak..wakaka!!!

Aku menonton Happy Feet dua hari selepas nonton Open Season dan dua hari sebelum nonton Death Note. Open Season yang hampir menyebabkan aku terlena di panggung, menyebabkan aku tidaklah mengharapkan sesuatu yang terlalu istimewa daripada Happy Feet.

Sebaliknya..Happy Feet adalah animasi yang SANGAT BANGATLAH ISTIMEWA!!!!

Walaupun jalan ceritanya biasa je dan siri demi siri babak muzikal dihidang, tarikan kimia (terjemahan chemistry..err..betoi ke) Happy Feet memang mengagumkan! Elemen kecomelan yang melampau dan grafik CGI yang menghampiri kesempurnaan menyebabkan para penonton takkan sedikitpun merasa ingin mengangkat punggung.
.
Aku tak tahan sungguh dengan godaan Happy Feet terutamanya watak Amigos bersaudara (dan watak Mumble sendiri). Sesiapa yang tak menonton Happy Feet mungkin akan mengalami sindrom Penyesalan di Akhir Tahun!! ampat suku per lima bintang!!

25 comments:

Unknown said...

ko tengok la nanti aku nyer review lak yer.. hahaha.. aku tulis nama ko dalam death note mati tercekik anak lipas.. hahaha...

me3n said...

tul, ramai gak cakap best..
ku nak tgk tp blom sempat lagi..:( download jer ar nnt..;p

arianna adrizal said...

ad3ck,
download lelebih cket eyh.. ;p

orang biasa,
bole tahan kaki wayang gak awk ni eyh... :)

Orang Biasa said...

pagi tadi dalam kebengongan masa taip entri nih, aku bagila soklan bonus kat PA aku...

"erkk, penguin dalam bahasa melayu ape ek??"

tau dia jawap ape...

"SINGA LAUT KAN??"

Wakakakak!! Pecah hempedu haku =D

orochi : hidup matiku di tangan tuhan..

ad3ck : teringin nak nengok March of The Penguin yg menang oskar aritu..ade yang kata "most beautiful film ever".

sleepless : lagi2 bila penguin terkedek2 nak jalan..ekeke!

anne : sbb tu la Sy ajak..bersungguh tau ;D

bloodsweets said...

nak tengok jugak la klu macam nie...

:)

zwitterion said...

bkn main lagi pi tgk wayang..mcm best jer citer2 tu..

arianna adrizal said...

alahaiii.. yeke bersungguh.
ha, moh tgk cite ape lg pasni?!!
hihihi..

13may said...

aku nak pi tengok gak la ujung minggu nih...

blackpurple @ jowopinter said...

Tunggu bila keluar dalam format DVD (dibaca DVD original... :))nanti baru nak tengok...!

ZaKiN said...

wahh,... aku blom sempat menonton lagi pak.. wakaka.. teringin sangat nak tgk happy feet.. tapi napa aku takde masa nih.. geramnya. Aku tak penah tertinggal animasi dipawagam sebelum nih.. huhuhuu

Amin Ahmad said...

alam,

amboi..ajak anne je? aku yg duduk sebilik bertahun dgn ko tak pernah diajaknya..

aku kena teman ni..kan org ketiga tu syaitan? hahaha

arianna adrizal said...

amin,
jom..jom.. :)

Anonymous said...

night queen : hang kene nengok citer antu jer..hehe

zwit : bukan macam best..memang best!!

anne ; DejaVu, Apocalypto, Eragon, Sumo-lah..haaa nak nengok mane? pilih..pilih :D

13may : jgn lupe bawak sunanjati sama..kecik ati dia kalu hang tak ajak

blackpurple : tak minat nonton wayang ka..?

maniq : takpe, dlm 2 3 minggu nih sure ade lagi kat panggung. amikla masa keh.. kalu bz siang, pigi la tgh malam. hang kan insomnia =p

amin : makanya, ko tak bulehla jadik orang ketiga tu..hahaha

Sunan_Jati said...

oooo pautla aku carik x jumpa...lepak tang ni ye.. erm .. ujung mggu jer lesap asyik ujung mggu jer lesap,,, ceh kuar ngan awek rupanyer.... awek perlis pa ngehehhehhehe.... peng 200x!

Ayaq said...

Hahaha singa laut.

Aritu kak ipaq aku tanya, "Wey Pengurus Besar dalam English pa dia?"

Dengan bestnya aku jawab, "BIG MANAGER!!" Haha aku tau la tu bukan jawapan dia. Aku tatau, aku hentam ja la. Hohohoho.

Angel Eyes said...

come, let's watch together!

Anonymous said...

sunan : cian 13may, hang jgnla pitnah dia..huhu

ayaq : ape beza big manager, huge manager dan massive manager yek..? haa ayaq, tulun jawap.

angel : nak ikut ke? kene mintak permission anne dulu..hehehe

Angel Eyes said...

anne, can i follow?

arianna adrizal said...

e'eh, sy pulak yg kena?!! haha.. boleh aje. jom ramai2.. :D sape organizer ni? sy nk daftar nama! kekekke..

Unknown said...

ngeh ngeh ngeh... aku nak tunggu death note: the last name plak.. sequal dia manyak besh.. aku dah tengok spoiler,, arrgghhh...

zwitterion said...

dah2 la tu tgk wayang. hapdate lak!..hehe

Orang Biasa said...

angel & anne : hah, citer ape nak tengok nih? bile? ;)

orochi : aku rase la..watak ompuan yg jadi pengacara masak2 tu musti jadi heroin sekuel Death Note nantik..

zwit : Yosh!!!

Angel Eyes said...

betul gaks tu, sapa organizer kat sini eh?

citer apa yg nak tgk? suggestions pls.. tks!

arianna adrizal said...

hmm, hang keja dis weekend kan. tak dapat la nonton. takpe, pi ngn orochi laa.. ;p

wei, jmpa kat MAHA!

Orang Biasa said...

angel & anne : dah cek la, startin nextweek baru banyak citer besh.. DejaVu & Cinta (nak nengok ke..huhu)(30/11), Eragon & Barnyard(14/12)..Amacam miss organizer???

Sabtu Ahad datangla ke Booth UPM, Im there..cane nak cam anne ek?? hehe.. Orochi pon ade esok kot..